تحولات لبنان و فلسطین

پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات بین‌المللی فیفادی، پرسپولیس در حالی که هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران برابر چادرملو اردکان به پیروزی یک بر صفر رسید، اکنون ۱۶ روز بعد از آن، باید مقابل السد قطر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا قرار بگیرد.

امشب ۱۹:۳۰نبرد با السد/ پرسپولیس تشنه برد آسیایی

به گزارش قدس آنلاین، پرسپولیس با سبک تک مهاجم بازی می‌کند و از آن سو، حضور علی علیپور و عیسی آل‌کثیر در کنار لوکاس ژوائو مهاجم خارجی این تیم، سبب شده گاریدو تنها یک حق انتخاب برای این پست داشته باشد.

از ابتدای این فصل علیپور دو گل برای تیمش به‌ثمر رسانده، اما مشخصاً ژوائو با توجه به کیفیتی که از خود نشان داده و همچنین شناخت عیسی آل‌کثیر از فوتبال ایران و آسیا باعث می‌شود هر سه بازیکن برای حضور در ترکیب انگیزه داشته باشند و حال پرسپولیس می‌داند السد قطر در خط دفاع شکننده است و انتخاب یک مهاجم آماده از نظر ذهنی که  بتواند کار را تمام کند از الزامات این دیدار خواهد بود.

*پرسپولیس با دو غایب

اوستون ارونوف با توجه به نمایش خیره‌کننده‌ای که در طی این مدت داشت، تبدیل به ستاره اصلی ترکیب پرسپولیس شده اما مصدومیت بد موقع او، اکنون سبب شده سرخ‌ها در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل خود، این بازیکن را به همراه نداشته باشند. قطعاً انتخاب جانشین ارونوف با توجه به تعداد بالای مهره‌های پرسپولیس در پست او، موضوع قابل توجهی نخواهد بود اما مشخصاً پرسپولیس در این پست، از هر بازیکنی هم استفاده کند، نمی‌تواند در حد ارونوف نمایش داشته باشد.

غیر از وینگر ازبکستانی، محمدحسین کنعانی زادگان هم به دلیل مصدومیت در تهران مانده است. در این پست هم، گاریدو در توفیقی اجباری باید به مرتضی پورعلی‌گنجی بازی بدهد که نه تنها سابقه بازی در السد قطر را دارد بلکه به تازگی با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش، برابر چادرملو اردکان هم ۲۰ دقیقه بازی کرده است.

*همه به اکرم عفیف فکر می‌کنند

او یکی از نامزدهای کسب عنوان مرد سال آسیاست و عفیف در سال ۲۰۲۴ میلادی از نظر فوتبالی بهترین سال را پشت سر گذاشته و فرمی بی‌نظیر داشته است. او اکنون در السد تحت نظر فلیکس سانچز سرمربی سابقش در تیم ملی قطر کار می‌کند و باوجود اینکه السد در لیگ ستارگان امتیازات مهمی را از دست داده، فرم فوق العاده‌ای داشته است. پنج گل و هشت پاس گل در ۱۳ بازی از تمامی رقابت‌های باشگاهی فصل ۲۰۲۴/۲۵، آماری است که این چهره  بیست‌وهفت‌ساله ثبت کرده و قطعاً عفیف که هیچ‌وقت برابر پرسپولیس با لباس السد موفق به گلزنی نشده، انگیزه بسیار بالایی برای درخشش در این دیدار دارد.سرخپوشان در جدال برابر الاهلی عربستان نمایش خوبی داشتند، اما در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و پس از آن در دیدار با پاختاکور ازبکستان اگرچه انتظار می‌رفت آن‌ها برنده باشند، ولی مشکلاتی چون کیفیت زمین چمن بر نمایش این تیم اثر گذاشت و سبب شد ۳ امتیاز بسیار ساده در تهران تبدیل به حداقل امتیاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.